Mohsin Publications انتشــارات محســن

Tuesday, December 03, 2013

مادر

ماکسیم گورگی در خانواده‌ی فقیر به دنیا آمد و در دوران کودکی پدرش را از دست داد. از این رو دوران کودکی و جوانی را در سخت‌ترین شرایط سپری کرد. برای امرار معاش خود مجبور بود که پیشه‌های گوناگونی را اتخاذ کند. پیوسته از شهری به شهر دیگر سفر می‌کرد و بدین ترتیب با زندگی دست به گریبان بود اما هیچ گاه این زندگی سخت و دشوار او را از مطالعه و آموختن غافل نساخت.
گورگی مانند آن دسته از نویسندگانی نبود که افراد محروم و رانده شده‌ی اجتماع را از بالا نگاه کند و خود را در تحمل مشکلات و سختی‌های آن‌ها شریک ننماید. حتی در آثارش، قهرمانان داستانش را از بین این افراد انتخاب می‌کرد. او فرزند توده بود و نوشته‌های او آیینه‌ایست که زندگانی توده را در خود منعکس می سازد.
داستان مادر را میتوان در بین آثار ماکسیم گورکی شاهکار او دانست چون در این اثر اوضاع کارگران و زندگانی یکنواخت و دلگیر آنان توصیف شده است و نشان می‌دهد زنجیرهایی را که دست و پای زحمتکشان را بسته است فقط در اثر مبارزه و ازخود گذری میتوان گسست.
چون این اثر مهم و آگاهی‌بخش را در اینترنت نیافتیم، «انتشارات محسن» آنرا دیجتال نموده در دسترس علاقمندان قرار می‌دهد. متن کامل این داستان را بصورت فایل پی دی ایف از آدرس زیر دونلود کنید.





download PDF file