Mohsin Publications انتشــارات محســن

Wednesday, March 26, 2014

مرگ بر رژیم کابل و بنیادگرایی! زنده‌باد دموکراسی!

«مرگ بر رژیم کابل و بنیادگرایی! زنده‌باد دموکراسی» سند ارزشمندیست از «جبهه مبارزین مجاهد افغانستان» که در حمل ١٣٦٨ به نشر رسیده است.
در این نوشته کوشش شده که خاستگاه و چهره ارتجاعی و ضدملی احزاب ساخت پاکستان و ایران به توده‌های زحمتکش معرفی گردند. چنانچه در مقدمه گفته می‌شود «درین نوشته روی وابستگی و تضادهای ١٥ گروه در سه ردیف (بنیادگرایان، میانه‌روان، نوکران ایران) مختصر بحثی شده است. مطلب اساسی نوشته تحلیل ماهیت و تاریخ گروه‌ها نه بلکه بیشتر به مواضع سیاسی این گروهها برخورد شده است.»
این جزوه که قبل از فروپاشی دولت پوشالی داکتر نجیب انتشار یافته، به جنایات و وحشیگری‌های گروه های اخوانی پرداخته بصورت داعیانه پیشبینی‌ای کرده است که در عمل حقانیت آن به اثبات رسید: «یقینا اگر بنیادگرایان پرعقده در افغانستان حکومت را در دست گیرند، مردم ستم تجاوزکاران روسی، جنایات دولت پوشالی و بیداد خمینی را در ایران بزودی فراموش خواهند کرد.»
«جبهه مبارزین مجاهد افغانستان» در سرطان ١۳۵٨ (اگست١٩۷٩) با انتشار اعلامیه‌ای در کابل توسط تشکل‌های «گروه انقلابی خلق‌های افغانستان»، «حرکت انقلاب اسلامی افغانستان»، «سازمان الجهاد» (شاخه چریکی «سازمان مجاهدین مستضعفین افغانستان»)، «سازمان نجات ملی»، «جمعیت دفاع از اسلام» و تعدادی از شخصیت‌های مستقل و ملی و نهاد‌های محلی‌ای که هنوز بی‌نام بودند، با هدف مبارزه علیه رژیم پوشالی کابل بنیانگذاری شد که با راه اندازی «قیام بالاحصار» در ١٤ اسد ١٣٥٨ مهرش را بر جنبش ضدروسی مردم ما کوبید.
چون این سند مفید و تاریخی را در انترنت نیافتیم خواستیم آنرا دیجتال و منتشر سازیم.





download PDF file