Mohsin Publications انتشــارات محســن

Friday, April 12, 2019

متن بازتایپ شده جلد دوم «افغانستان در مسیر تاریخ» اثر میرغلام محمد غبار

با اجازه رسمی و همکاری حشمت خلیل غبار، دارنده حق کاپی‌رایتس «افغانستان در مسیر تاریخ»، انتشارات محسن متن بازتایپ‌شده این اثر ارزشمند را به علاقمندان تاریخ افغانستان تقدیم می‌دارد.

«افغانستان در مسير تاريخ» تنها تاريخ افغانستان است که با چشمان باز و وجدان بيدار به رشته تحرير درآمده و مثل ديگر کتاب‌های تاريخ افغانستان فقط به سرگذشت شاهان مستبد اکتفا نکرده بلکه مبارزات و رشادت های مردم افغانستان عليه اشغالگران خارجی و خاينان داخلي را نيز بصورت شايسته به تصوير کشيده است. زنده‌ياد ميرغلام محمد غبار تاريخنويس ميهنپرست و شخصيت مبارز وطن ما رنج‌ها و قيد و بندهای فراوانی متقبل شد تا اين اثر جاويدانه را به نسل‌های بعدی واگذار نمايد و حکام مستبد و خاين با توقيف اين اثر بزرگ نيز نتوانستند جلو پخش آنرا بگيرند.

ما در ثور ۱۳۹۱ متن ديجتال جلد دوم «افغانستان در مسير تاريخ» را که تصويربرداری شده از چاپ سوم کتاب بود پخش نموديم، اما آقای حشمت خليل غبار لطف نموده نسخه‌ای از اولين چاپ کتاب را برای ما فرستادند که در جوزای ۱۳۹۷ اسکن باکيفيت‌تری از آن را تهيه و پخش نموديم. اينک بر اساس تفاهم با آقای حشمت، نسخه بازتايپ شده اين اثر را با مراعات دقيق شرايطی که ايشان در تذکر جداگانه بر آنها تاکيد ورزيده اند، به نشر می‌رسانيم.

از دوستانی که داوطلبانه درين کار به ما ياری رسانيدند اظهار سپاس می‌کنيم و تشکر قلبی از حشمت خليل غبار و دنيا غبار که اجازه پخش ديجتال اين اثر ارزشمند را دادند. ضمنا از حشمت گرامی عميقا سپاسگزاريم که با دقت و حوصله‌مندی تمام مسوده اين بازتايپ را مرور و تصحيح نمودند.



download PDF file

0 Comments:

Post a Comment

<< Home